Carta manuscrita amb tinta negra sobre paper Guarro, plegada. Donació Madrenas. Dins carpeta negra 1. Estat de conservació: marques de plegat, esgrogueïment del paper. Al revers, a l'angle inferior esquerre, manuscrit a llapis: "mort el 1902"
Exclòs de préstec
2021-09-01 11:50:21
V R-32
Informació addicional
Codi de la llengua per a text/tall de so o títol separat
cat
CDU
821.134.1-1
Nota general
Carta de Jacint Verdaguer als propietaris de l'Editorial Montaner i Simón de Barcelona escrita l'any 1897. Diu el següent: "J. M. J. / Sors Montaner y Simon. / Molt Sors meus y de tot mon apreci: mil gracies per l immerescut y delicat obsequi, que m han fet en l ultim Nº de la Ilustració Artística. Es un favor d aquells que no s oblidan sobre tot en les tristes circumstancies que travesso. / Deu los ne done la paga./ Manen y disposen de son afm. s. s. / [signat] Jacinto Verdaguer Pre / 11 maig 1897"
Nota amb
Amb nota manuscrita sobre Lluis-Carles Viada i Lluch. Diu el següent: "Lluis-Carles Viada i Lluch / Amic personal de Mossen Jacint Verdaguer i asesor literari de Montaner y Simón, editors. / Aquest fet potser explica que M. y S. publiquessin en época de penúria de Mn. J. V. quelcom de la seva producció". Mides: 9,5 x 15 cm. Estat de conservació: marques de plegat
Nota de sumari
Carta de Jacint Verdaguer del 1897 en agraïment als editors Simón i Montaner per haver publicat en portada de la revista "La Ilustración artística" la il·lustració "El laureado poeta <<Mosen>> Jacinto Verdaguer, autor de los poemas L'Atlántida y Lo Canigó" de J. Vázquez. La il·lustració va aparèixer en el número 802 de la revista, fent-se pública el 10 de maig de 1897 (veure exemplar 1374). L'endemà Verdaguer agraïa l'Editorial Simón i Montaner aquest gest amb aquesta carta. En aquell període Jacint Verdaguer travessava una època dolenta degut a la campanya de desprestigi que diversos detractors encapçalaven contra ell i la seva figura